Najczęściej zadawane pytania

Co jest wymagane żeby wynająć samochód ?

Dokumenty jakie są niezbędne, żeby wynająć samochód w Cargo Rent to: - Dowód osobisty - Prawo jazdy (respektowane na terenie RP) - Karta Kredytowa 

CZYTAJ ZAMKNIJ

Jaki jest rzeczywisty koszt wynajmu ?

U nas nie ma ukrytych opłat i kosztów. Jedyne za co płacisz to koszt wynajmu pojazdu oraz ewentualne usługi dodatkowe, jakie sobie zażyczysz!  O całkowitym koszcie wynajmu samochodu poinforumjemy Cię mailowe jeszcze przed zawarciem umowy.

CZYTAJ ZAMKNIJ

Co to jest "udział klienta" i jak działa ubezpieczenie ?

Każda osoba wynajmująca samochód ponosi odpowiedziedzialność za wyrządzone szkody maksymalnie do kwoty 3000 zł. Co to oznacza? Jeśli w rzeczywistości koszt naprawy uszkodzonego pojazdu wynosi więcej niż wysokość udziału własnego klienta, to klient odpowiada maksymalnie do tej kwoty.  Ubezpieczenie to dodatkowa usługa oferowana przez Cargo Rent, która pozwala znieść wysokość udziału własnego do 0 zł lub 1000 zł.

CZYTAJ ZAMKNIJ

W jakich godzinach można wynająć samochód?

Biuro działa od poniedziałku do piątku w godzinach 8-18 i w sobotę w godzinach 9-14. Poza tymi godzinami, również w weekend i święta wydajemy i odbieramy auta za dodatkową opłatą, która wynosi 49 zł.

CZYTAJ ZAMKNIJ

Na ile można wynająć auto?

Wynajmujemy krótkoterminowo na minimum 1 dzień i maksimum 30 dni. Naliczamy opłatę za każde rozpoczęte 24 godziny. Powyżej 30 dni obowiązuje cennik wynajmu długoterminowego

CZYTAJ ZAMKNIJ

Czy mam ograniczenia długości wynajmu?

Nie. Możesz wynająć auto na dowolny okres. Wynajmujemy na minimum 1 dzień krótkoterminowo lub 1 miesiąc długoterminowo. Opłatę naliczamy z góry za cały okres wynajmu lub rozpoczęty miesiąc.

CZYTAJ ZAMKNIJ

Czy dajecie gwarancję mobilności?

Tak. W przypadku awarii lub kolizji zapewniamy auto zastępcze. Wystarczy do nas zadzwonić i auto dostarczymy na miejsce lub do najbliższego ASO w ciągu 3-4 godzin (realnie, w zależności od miejsca zdarzenia), czasem nawet do godziny.

CZYTAJ ZAMKNIJ

Czy jest limit kilometrów?

W wynajmie krótkoterminowym nie stosujemy żadnego limitu kilometrów. Wsiadasz i jedziesz tyle ile chcesz. W przypadku wynajmu długoterminowego za każdym razem ustalamy limit kilometrów.

CZYTAJ ZAMKNIJ

Po co jest limit kilometrów?

Im więcej kilometrów auto przejedzie miesięcznie, tym częściej trzeba zrobić przegląd gwarancyjny. Dlatego w przypadku wynajmu długoterminowego jest to konieczne do ustalenia satysfakcjonującej Ciebie i dla nas ceny. W przypadku wynajmu krótkoterminowego nie stosujemy limitu kilometrów.

CZYTAJ ZAMKNIJ

Jaki przebieg mają samochody?

Samochody dostawcze Fiata są przystosowane do pokonywania nawet 500 tys. km bez potrzeby naprawy części i remontu silnika. Wielu kierowców tych samochodów mówi, że to i tak nie jest duży przebieg. Ale my wolimy dmuchać na zimne i wymieniamy naszą flotę po roku. Najczęściej dostaniesz auto z przebiegiem nie większym niż 50 tys. km. Dzięki temu zachowujemy gwarancję producenta i mamy pewność, że nasze auta są niezawodne.

CZYTAJ ZAMKNIJ

Samochód mi się zepsuł lub uszkodził. Czy mogę sam dokonać napraw?

Nie. To grozi utratą gwarancji i znaczną utratą wartości samochodu. Jeśli cokolwiek się stało, zadzwoń do nas i powiedz nam o sytuacji. Wiele napraw potrafimy załatwić bezgotówkowo lub po znacznie niższych kosztach niż w przypadku samodzielnej naprawy.

CZYTAJ ZAMKNIJ

Jakie koszty eksploatacyjne ponoszę?

Do kosztów eksploatacyjnych pokrywanych z Twojej strony w przypadku wynajmu długoterminowego należy:

wymiana żarówek

wymiana wycieraczek

płyn do spryskiwaczy

W przypadku wynajmu krótkoterminowego powyższe koszty bierzemy na siebie.

CZYTAJ ZAMKNIJ

Ile trwa zarezerwowanie auta?

Rezerwacji auta dokonujemy w dwóch krokach.

1. Podajesz swoje dane kontaktowe oraz wybierasz auto, jakie potrzebujesz.

2. Potwierdzamy poprzez e-mail: od kiedy do kiedy będzie trwać wynajem, cena wynajmu, wysokość kaucji, Twoje i nasze dane kontaktowe, mapka i opis dojazdu do biura wypożyczalni.

Trwa to mniej więcej tyle, ile przeczytanie tych dwóch zdań :) Czasem potrzebujemy trochę więcej czasu na potwierdzenie dostępności samochodu, ale zazwyczaj odpowiadamy w ciągu 15 minut.

CZYTAJ ZAMKNIJ

Czy rezerwacja auta wiąże się z jakąś opłatą?

Nie. Rezerwacja auta jest bezpłatna.

CZYTAJ ZAMKNIJ

Z jakim wyprzedzeniem trzeba rezerwować auto?

Potrzebujemy makysmalnie 3 dni, by mieć 100% pewność, że wynajmiemy Ci potrzebny samochód, ale jeśli potrzebujesz już teraz, to zadzwoń do nas. Być może będziemy mieć dla Ciebie odpowiedni samochód na placu.

CZYTAJ ZAMKNIJ

Ile trwa wydanie auta?

Najczęściej nie więcej niż 5-10 minut. To czas potrzebny na podpisanie przygotowanej wcześniej umowy, wspólne sprawdzenie auta i przekazanie kluczyków. Przed umówioną godziną przygotowujemy auto: pucujemy na błysk na zewnątrz i w środku, dolewamy do pełna płynów i paliwa, sprawdzamy stan oświetlenia, wycieraczek i wyposażenia (gaśnica, apteczka, trójkąt, kamizelki odblaskowe, koło zapasowe, narzędzia do wymiany kół). W zimie odśnieżamy, w lecie schładzamy. Wszystko po to, żebyś mógł jak najszybciej wyruszyć w drogę. Jeśli jest potrzebny instruktaż z prowadzenia samochodu, to potrzebne jest nie więcej niż 20 minut.

CZYTAJ ZAMKNIJ

Ile osób może być użytkownikami?

Ile tylko chcesz. Nie płacisz za kolejnych użytkowników. Możesz też zmieniać użytkowników do woli i bezpłatnie w trakcie trwania umowy.

CZYTAJ ZAMKNIJ

Czy mogę wyjechać za granicę?

Możesz wyjechać do krajów Unii Europejskiej, pod warunkiem, że zgłosisz nam to przed wyjazdem i wniesiesz jednorazową opłatę w wysokości 199 zł.

CZYTAJ ZAMKNIJ

Jakie jeszcze koszty mnie czekają?

Wszystkie możliwe koszty wymienione są w cenniku i regulaminie. Jeśli stosujesz się do umowy, regulaminu i przepisów o ruchu drogowym, to nie musisz się przejmować karami umownymi.

CZYTAJ ZAMKNIJ

Czy sprawdzacie klientów w biurze informacji kredytowej?

Zazwyczaj nie. Darzymy się wzajemnym zaufaniem z naszymi klientami. Często wystarczy kaucja, którą pobieramy w formie blokady środków na karcie kredytowej lub płatniczej. Po oddaniu auta odblokowujemy środki.

CZYTAJ ZAMKNIJ

Czy muszę mieć ze sobą dowód rejestracyjny?

Od 1 października 2018 nie ma takiego obowiązku, ale zazwyczaj wydajemy ten dokument. W samochodzie zawsze jest ksero dowodu rejestracyjnego i polisy ubezpieczeniowej, na wszelki wypadek.

CZYTAJ ZAMKNIJ

Na czym polega udział w szkodzie / ograniczenie odpowiedzialności?

Udział w szkodzie to największa możliwa opłata, jaką obciążymy Cię za konieczność naprawy szkody wynikającej ze zdarzenia drogowego. Standardowo udział jest ograniczony do 3000 zł brutto, czyli więcej nie zapłacisz. Przykładowo, jeśli naprawa będzie kosztować 4000 zł, to zapłacisz 3000 zł. Jeśli naprawa będzie kosztować 500 zł, to zapłacisz 500 zł.

Możesz zmniejszyć udział w szkodzie nawet do 0 zł, wykupując dodatkowe ubezpieczenie.

CZYTAJ ZAMKNIJ

Czy mogę wprowadzić zmiany techniczne w aucie?

Samodzielnie nie. Jeśli potrzebujesz coś zmienić, zgłoś nam to. Powiemy Ci na jakich warunkach taka zmiana będzie możliwa.

CZYTAJ ZAMKNIJ

Nie mam karty kredytowej, żeby zabezpieczyć kaucję. Co w takim przypadku?

Karta kredytowa lub płatnicza nie jest obowiązkowa, ale to zależy od sytuacji. Czasami wystarczy kaucja wpłacona gotówką. Zadzwoń i powiedz nam o swojej sytuacji. Jakoś się dogadamy :)

CZYTAJ ZAMKNIJ

Jakie przyjmujecie formy płatności?

Karta kredytowa lub płatnicza, gotówka, przelew - jak Ci wygodnie :)

CZYTAJ ZAMKNIJ

W jaki sposób przygotowujecie auto do jazdy?

Przed umówioną godziną wydania samochodu:

pucujemy go na zewnątrz i w środku na błysk

dolewamy do pełna płynów eksploatacyjnych i paliwa

kontrolujemy stan oświetlenia, ogumienia, wycieraczek i wyposażenia (gaśnica, trójkąt, koło zapasowe, narzędzia do wymiany koła

w zimie odśnieżamy w lecie schładzamy

CZYTAJ ZAMKNIJ

Ukradli mi auto. Co robić?

Natychmiast zadzwoń do nas, niezależnie od pory dnia czy nocy. Zabezpiecz kluczyki i dowód rejestracyjny i zgłoś sprawę na policji.

CZYTAJ ZAMKNIJ

Miałem stłuczkę. Co robić?

Najpierw zadzwoń do nas, pomożemy Ci w każdej sytuacji. Jeśli była to wina innego użytkownika ruchu drogowego, to podpowiemy Ci, czy konieczne jest wezwanie policji, czy wystarczy oświadczenie sprawcy.

CZYTAJ ZAMKNIJ

Gdzie odebrać samochód?

Biuro wypożyczalni znajduje się na ulicy Katowickiej 2 w Krakowie - niedaleko ronda ofiar katynia (IKEA, Makro)

Jeśli przyjedziesz odebrać auto własnym samochodem, to możesz go bezpłatnie i bezpiecznie zostawić na monitorowanym parkingu, tuż pod naszym biurem.

Jeśli chcesz przyjechać transportem publicznym, to od pętli Bronowice Małe lub przystanku Rondo Ofiar Katynia dojdziesz w 10 minut spacerem.

CZYTAJ ZAMKNIJ

Czy muszę odebrać auto samodzielnie?

Auto możesz odebrać samodzielnie lub może je odebrać upoważniona do tego osoba, np. pracownik firmy.

Możemy też podstawić auto w dowolne miejsce w Krakowie. Przy wynajmie o wartości powyżej 1000 zł, podstawiamy w Krakowie bez dodatkowej opłaty. W przypadku innego miejsca stawkę za podstawienie ustalamy indywidualnie, w dużej mierze zależy ona od odległości.

CZYTAJ ZAMKNIJ

A co, jeśli się spóźnię na godzinę odebrania auta?

Zawsze dzwonimy, by zapytać, czy rezerwacja jest aktualna. Rezerwacja jest bezpłatna, więc nie ponosisz żadnych kosztów, jeśli zrezygnujesz z wynajmu. Rezerwacja wygasa po dwóch godzinach od umówionej godziny.

CZYTAJ ZAMKNIJ

A co, jeśli się spóźnię z oddaniem auta?

W przypadku niewielkiego spóźnienia nie naliczamy opłaty.

Do 1 godzin po umówionej godzinie oddania auta naliczamy dodatkową opłatę.

Po 1 godzinach naliczamy opłatę jak za przedłużenie o kolejną dobę.

CZYTAJ ZAMKNIJ

Potrzebuję wynająć auto z OC sprawcy. Jaka jest procedura?

W momencie wynajmowania auta zgłaszasz, że jest to <wynajem z OC sprawcy> i podajesz nam dane sprawcy wypadku, jego numer polisy i notatkę policyjną lub oświadczenie. Cedujesz na nas prawo do wypłaty ubezpieczenia z tytułu <wynajmu samochodu z OC sprawcy>. Zabezpieczamy kaucję jak w przypadku zwykłego wynajmu. My kontaktujemy się z towarzystwem ubezpieczeniowym, wysyłamy wszystkie dokumenty i rozliczamy.

Jeśli jesteś płatnikiem VAT, to wystawiamy na Ciebie fakturę. Płatnikiem jest towarzystwo ubezpieczeniowe, ale wypłaca tylko kwotę netto. Kwotę VAT musisz pokryć sam, ale najczęściej pokrywamy VAT z wpłaconej kaucji, zwracając Ci resztę.

Ubezpieczyciel pokrywa koszty tak długo, jak długo jest to uzasadnione (do czasu naprawy lub kupna nowego auta), ale zwraca uwagę na szacunkowy technologiczny czas wykonania naprawy. Gdyby auto było potrzebne dłużej, wtedy za dodatkowy czas opłacasz wynajem we własnym zakresie.

CZYTAJ ZAMKNIJ

A co, jeśli będę chciał wypowiedzieć umowę najmu długoterminowego. Czy to jest możliwe?

Tak, to możliwe. Minimalny okres wypowiedzenia w wynajmie długoterminowym ustalany przed podpisaniem umowy, to 1 miesiąc. Jednak za każdym razem ustalamy okres wypowiedzenia indywidualnie w zależności od ingerencji w stan techniczny auta, jego wyposażenie, adaptację itp. Zadzwoń do nas i dowiedz się więcej.

CZYTAJ ZAMKNIJ

Płacę z góry, czy z dołu, po oddaniu auta?

Opłatę pobieramy zawsze z góry za cały okres wynajmu.

CZYTAJ ZAMKNIJ

W jakich sytuacjach mogę wziąć auto z OC sprawcy?

Po pierwsze, nie możesz to Ty być sprawcą wypadku :) Wiele zależy od sytuacji. Jeśli często używasz samochodu, jest Ci potrzebne do pracy lub życia codziennego i nie masz drugiego, które możesz w tym celu wykorzystać, to przysługuje Ci prawo do wynajmu auta z OC sprawcy, w takiej samej lub niższej klasie jak Twoje, na czas naprawy lub kupna nowego (w przypadku szkody całkowitej).

CZYTAJ ZAMKNIJ

Czy przy wynajmie długoterminowym zawsze dostanę nowe auto?

To zależy od okresu najmu. Każdy wynajem powyżej 30 dni jest traktowany jako wynajem długoterminowy, dlatego jeśli wynajmujesz na miesiąc lub dwa, to raczej będzie to samochód używany. Naszą flotę wymieniamy po roku. Najczęściej otrzymasz auto z przebiegiem nie większym niż 50 tys. km. Dzięki temu zachowujemy gwarancję producenta i wysoką niezawodność.

CZYTAJ ZAMKNIJ

Czy mogę wykupić auto po zakończeniu umowy wynajmu długoterminowego?

Tak, jest taka możliwość. Wszystkie warunki ustalimy indywidualnie.

CZYTAJ ZAMKNIJ

A co, jeśli przebiję oponę?

W każdym aucie jest koło zapasowe, zestaw do wymiany koła i trójkąt ostrzegawczy. Poza tym auta posiadają ubezpieczenie Assistance, które upoważnia do holowania samochodu do Krakowa, nawet do 1000 km od miejsca zdarzenia.

CZYTAJ ZAMKNIJ

Czy jak zepsuje mi się auto, to muszę wracać pociągiem?

Nie. Jeśli była to usterka nie z Twojej winy, to podstawimy Ci auto zastępcze w ciągu 3-4 godzin (realnie, w zależności od miejsca zdarzenia), często nawet do godziny.

CZYTAJ ZAMKNIJ